Partner serwisu
Drogi i autostrady

Intercor za półmetkiem budowy S19 z najwyższą estakadą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
29-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ri

Podziel się ze znajomymi:

Ponad 58 proc. zaawansowania ma budowa drogi ekspresowej S19 Babica – Jawornik. To odcinek z ośmioma estakadami, w tym ponadkilometrowego obiektu wznoszonego na 80-metrowych podporach. To najwyższy obiekt w Polsce. Wykonawca – Intercor – wykorzystuje na budowie wózki betonowania nawisowego.

To kontrakt o wartości 1,2 mld zł realizowany przez Intercor na zlecenie rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

Między Babicą a Jawornikiem powstaje 11,6 km dwujezdniowej drogi ekspresowej. Obecnie prace w obszarze drogowym zaawansowane są w 50 procentach, i w blisko 60 proc. na obiektach inżynieryjnych. Jak poinformował wykonawca, w ramach realizacji prac wykonanych zostało ponad 3,5 mln m³ wykopów i 1,2 mln m³ nasypów. Przy budowie obiektów zużyto 205 tys. m³ betonu i 19 tys. ton stali zbrojeniowej. Na placu budowy pracuje blisko 700 pracowników różnych specjalności i 330 jednostek sprzętu.

Najbardziej spektakularnym elementem budowy jest konstrukcja ośmiu estakad. Wśród nich wyróżnia się estakada ES-26 między miejscowościami Żarnowa i Godowa. Ta kolosalna budowla, obecnie najwyższa w Polsce, o długości 1,15 km i filarach osiągających wraz z konstrukcją ustroju nośnego 80 metrów, jest nie tylko największym, ale i najbardziej wymagającym obiektem na trasie. Do budowy ustroju nośnego Intercor wykorzystuje zaawansowaną technologię dwustronnych wózków nawisowych.

– Budowa estakad w ciągu drogi S19 Babica – Jawornik to inżynieryjne wyzwanie, które wymaga od nas stosowania innowacyjnych technologii budowlanych – mówi Sebastian Dobrzański, dyrektor kontraktu w Intercor. – Obecnie realizujemy jednocześnie trzy obiekty mostowe w technologii nasuwania podłużnego oraz dwa obiekty mostowe w technologii nawisowej. W szczycie prowadzonych prac będziemy wykorzystywać szesnaście wózków nawisowych na dwóch największych estakadach ES24 i ES26. To jedna z największych liczb wózków obsługiwanych równocześnie w Polsce – informuje przedstawiciel wykonawcy. Jak dodaje, rozpiętość pomiędzy podporami wynosi ok. 188 m, co jest największą rozpiętością pomiędzy podporami obiektu mostowego realizowanego w Polsce metodą betonowania nawisowego.

Zakończenie robót na tym odcinku jest planowane na drugą połowę 2026 roku.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec prefabrykacji na S19. Elementy obudowy tunelu gotowe

Drogi i autostrady

Koniec prefabrykacji na S19. Elementy obudowy tunelu gotowe

ep. 23 września 2025

Kiedy umowa na S8 Łagiewniki – Niemcza?

Drogi i autostrady

Porr wejdzie na plac budowy S8

Drogi i autostrady

Porr wejdzie na plac budowy S8

ep. 18 września 2025

Dwóch chętnych do budowy węzła na S19

Drogi i autostrady

Szósty odcinek S10 zaprojektowany. Jest wniosek o ZRID

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Koniec prefabrykacji na S19. Elementy obudowy tunelu gotowe

Drogi i autostrady

Koniec prefabrykacji na S19. Elementy obudowy tunelu gotowe

ep. 23 września 2025

Kiedy umowa na S8 Łagiewniki – Niemcza?

Drogi i autostrady

Porr wejdzie na plac budowy S8

Drogi i autostrady

Porr wejdzie na plac budowy S8

ep. 18 września 2025

Dwóch chętnych do budowy węzła na S19

Drogi i autostrady

Szósty odcinek S10 zaprojektowany. Jest wniosek o ZRID

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij